Zespół Szkół w Postoliskach

Postoliska

Pl. 3-go Maja 18, 05-240 Tłuszcz

tel. 29 757-30-25

  • Kalendarium

    Sobota, 2024-04-27

    Imieniny: Sergiusza, Teofila

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 1441726
    • Do końca roku: 248 dni
    • Do wakacji: 55 dni

mLegitymacja

W naszej szkole możliwe jest uzyskanie dokumentu elektronicznego – mLegitymacja.

Szkoła Podstawowa im. Jana Kielaka w Postoliskach  przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji.

mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem. Dokument elektroniczny – mLegitymacja szkolna ma taką samą funkcję i moc prawną, jak legitymacja wydana w wersji papierowej lub w postaci plastikowej karty (e-legitymacji). Za pomocą usługi mLegitymacja szkolna można:

  • potwierdzić, że jest się uczniem danej szkoły,
  • skorzystać z ulg i zwolnień, które przysługują po okazaniu legitymacji.

Dzięki mLegitymacji można zapomnieć o noszeniu tradycyjnego dokumentu. To tradycyjna legitymacja szkolna, ale wyświetlana na ekranie telefonu (wg gov.pl).

 

Wydanie i anulowanie mLegitymacji jest bezpłatne!

 

 W celu uzyskania mLegitymacji należy:

  • zapoznać się z Regulamin mLegitymacji w Zespole Szkół w Postoliskach - dostępny na stronie internetowej szkoły Zakładka mLegitymacja
  • pobrać wniosek ze strony internetowej szkoły, wypełnić (rodzic/opiekun) i dostarczyć do sekretariatu,
  • wysłać zdjęcie na adres sekretariat@zspostoliska.szkolnastrona.pl.  (aktualne zdjęcie spełniające wymogi zdjęcia dokumentowego w formacie JPG lub JPEG o rozmiarze max. 5MB i wymiarach minimum 500×600 px)
  • w celu wykonania zdjęcia można skorzystć z bezpłatnego kreatora zdjęć do mLegitymacji dostępnego pod adresem: https://passport-photo.online/pl/zdjecie-do-mlegitymacji 
  • zainstalować na urządzeniu mobilnym aplikację mObywatel ze sklepu Google Playlub App Store,
  • odebrać z sekretariatu szkoły kod QR oraz kod aktywacyjny do aplikacji mObywatel (odbiór potwierdzić datą i podpisem w dokumentacji). Kod jest ważny 30 dni od momentu jego wygenerowania w systemie,
  • w usłudze Legitymacja szkolna zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny mLegitymacji.

W celu anulowania  mLegitymacji należy:

Aby anulować (utrata telefonu, niepoprawnego działania, utrata tożsamości, rezygnacja z usług) mLegitymację należy pobrać wniosek ze strony internetowej szkoły, wypełnić i dostarczyć do sekretariatu szkoły. Potwierdzenie anulowania zostanie przesłane poprzez dziennik elektroniczny UONET+.

Wzory wniosków:

  • Wniosek o wydanie mLegitymacji -  dostępny na stronie internetowej szkoły Zakładka mLegitymacja
  • Wniosek o anulowanie mLegitymacji - dostępny na stronie internetowej szkoły Zakładka mLegitymacja
  •  

Wymagania techniczne dla urządzeń mobilnych:

  • system operacyjny Android w wersji 6.0 lub wyższej, lub iOS w wersji nie niższej niż 10.3,
  • połączenie z Internetem.

Podstawa prawna:

 

Ważne linki: