Zespół Szkół w Postoliskach

Postoliska

Pl. 3-go Maja 18, 05-240 Tłuszcz

tel. 29 757-30-25

  • Kalendarium

    Czwartek, 2020-04-09

    Imieniny: Mai, Marcelego

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 514353
    • Do końca roku: 266 dni
    • Do wakacji: 78 dni

Drodzy Uczniowie i Uczennice

Potrzebujemy Twojej pomocy

Drodzy Uczniowie i Uczennice,


Wyobrażam sobie, że część z Was cieszy się, że nie musi przychodzić do szkoły. Niektórzy są

w związku z tym zasmuceni, zaniepokojeni. W najbliższych dniach możecie doświadczać zmiennych nastojów. To naturalne, gdyż każdy z nas będzie musiał wyrobić sobie zupełnie nowy tryb dnia. Pamiętajcie też, że ograniczenia spotkań towarzyskich, wyjść, itp wynikają z bezpieczeństwa i nie są na zawsze! Potraktujcie ten okres jako dodatkową możliwość do ćwiczenia cierpliwości, optymizmu, odpowiedzialności i kreatywności. Dostajecie informacje od wychowawców, jak ma wyglądać tryb nauki i rozliczania się z wykonanej pracy w domu. To nie jest okres ferii ani mini wakacji. Wszyscy - uczniowie, nauczyciele i Wasi rodzice nadal mamy obowiązki, które będziemy realizować. Zmienia się jedynie sposób, w jaki będziemy to robić. Poniżej przesyłam Wam wskazówki, jak najskuteczniej wykorzystać ten nietypowy czas.
Utrzymaj szkolny tryb dnia:
1. Wstawaj o tej samej porze
2. Zachowaj poranną rutynę - pamiętaj o higienie i śniadaniu. Nie chodź cały dzień w piżamie.
3. Przed rozpoczęciem nauki wyjdź do ogródka, z psem, na balkon albo otwórz okno i pooddychaj świeżym powietrzem  to rozbudzi Twoje ciało, będzie imitowało wyjście do szkoły i wzmocni Twoją odporność.
4. O określonej porze zacznij pracę zadaną przez nauczycieli, sam szukaj ciekawostek związanych z nauką,poczytaj,obejrzyj ekranizację lektury,itp.
5. W czasie nauki rób sobie krótkie ruchowe przerwy: w szkole wychodziliście na korytarz: teraz niech to będzie rozciąganie się, wstanie z miejsca, spacer po mieszkaniu-na to będzie regenerował umysł.
6. W czasie przerw unikaj oglądania youtube, seriali, grania w gry. W szkole tego nie wolno robić,

a dodatkowo to świetna okazja do ćwiczenia samodyscypliny.
7. Zaplanuj sobie czas popołudniowy. Pamiętaj, że rodzice nadal będą pracować, nawet jeśli fizycznie będą w domu i nie mogą spędzać z Tobą czasu, kiedy ty masz już wolne.
8. Utrzymuj kontakty towarzyskie TYLKO online. Wykorzystaj po południu czas do dzielenia się ONLINE swoimi pomysłami na kreatywny czas wolny.
9. Ustal z rodzicami czas po południu, w którym będziecie mogli zrobić coś razem. W obecnej sytuacji poczucie bliskości jest jeszcze ważniejsze- jak nigdy dotąd.
10. Zapytaj rodziców, jak możesz pomóc im w domowych obowiązkach. To świetna okazja, by nauczyć się gotować, prać, prasować. Zachęcam do organizowania przez konkursy online na np. zrobiony obiad rodzinny itp. Bądźcie tu kreatywni :)
11. Ustal sobie limit grania w gry komputerowe i oglądania seriali. Będziesz mieć i tak dodatkowo więcej czasu na komputerze niż zwykle. Nie chciałabym wrócić do szkoły pełnej zombie komputerowych! :)
12. 1,5 godziny przed snem wyłącz elektronikę. Zaniedbując to narażasz się na problemy ze snem.

Zdrowie psychiczne jest CONAJMNIEJ tak ważne jak zdrowie fizyczne.
13. Przed pójściem spać podsumuj to, co udało Ci się wykonać danego dnia. Doceń siebie!

i wyciągnij wnioski na następny dzień - czego chcesz robić więcej, czego mniej.
14. Uspokój umysł. Wieczór to dobry moment do treningu umysłu. Naucz swój umysł, jak ma zatrzymywać pracę i wchodzić w stan relaksu. Wystarczy, byś przez 5-10 minut w pozycji siedzącej odliczał/a oddechy. Kiedy skoncentrujesz uwagę na oddechach, zbędne myśli zaczną się wyciszać.
15. Dbaj o sen. śpij minimum 8 godzin. To wzmacnia odporność fizyczną i psychiczną.

Skorzystaj z tego nie dlatego, że ktoś Cię pilnuje- bądź odpowiedzialny.
Proszę, dbaj o siebie i przestrzegaj ograniczeń!!!